Monday 20 December 2010

Coretan pertama...

Assalamualaikum w.b.t..
Dikala jam di laptopku ini menunjukkan detik 12.53 pagi,mata ini terasa masih segar untuk terus menatap skrin,menerawang ke desrinasi yang tidak pernah pun terasa bosan walau perkara yang sama tetap berulang,walau kekadang tidak ada satu pun notifikasi yang muncul.Itulah FACEBOOK!dakyah Mark Zuckerberg!mengapa dikatakan dakyah?Lu pikir la sendiri bak kata si Nabil yang sekarang panas dengan gambar tuttttnye.Itu saya pun tak mau ambik pusing.biarlah dia.Semoga beliau mendapat hidayahh.Saya juga!
Tapi,tapi,tapi..Ha,ada tiga tapi.Tapi kan hni adalah first entry saya,tapi saya dah pun mulakan dengan isu yang agak-agak berat..Hahaha.rasa nak gelak pun ada.tapi tak pe.intro itu penting.:)
Apa-apa pun,saya bersyukur kerana disaat ini Allah S.W.T masih memberikan ruang untuk saya bernafas,masih memberi peluang kepada saya untuk saya bertaubat kerana andai Izrail datang menjemput saya tatkala ini,sudah tertutuplah pintu taubat buat saya!Nauzubillahi minzalik!Sungguh saya tak sanggup!
Dikesempatan ini juga,saya fikir,masih belum terlambat lagi juga untuk saya mengucapkan Salam Ma'al Hijrah kepada semua.Yalah,masih di bulan Muharram lagi kan?masih belum terlewat untuk itu.Dan masih belum terlewat juga bagi saya dan juga sahabat2 yang lain untuk menanam niat dan azam serta tekad untuk sama-sama berhijrah ke arah kebaikan.Bercakap pasal hijrah ni lah kan,saya berpendapat,penghijrahan itu tidak akan pernah berakhir selagi matahari terbit dari Timur dan terbenam di ufuk Barat.dan selagi Yahudi,Israel dan sekutunya bermaharajalela di muka bumiNya ini.
Oleh itu,jom2 tanamkan azam + niat untuk jadi lebih baik dari tahun lapas and of course we have to work for it.And one more thing,my azam for this year also is hopefully I can always update this new blog.InsyaAllah.
^_^



No comments:

Post a Comment